Iza Vercruysse

Mijn naam is Iza Vercruysse,

Ik ben een eerstejaars studente in orthopedagogie te Vives.

Ik ben sinds kleinsaf altijd een zeer sociaal persoon geweest die sinds toen al vastberaden was voor een job te kiezen waar ik anderen kon helpen of een dienst voor kon bewijzen. Vroeger varieërde mijn keuze tussen; kapster, dierenarts,.. Hierbij kon ik de mensen of dieren helpen en gelukkig maken, dacht ik toen.
Mijn mening om een job uit te voeren waar ik anderen kan helpen is nog niet veranderd. Ik ben nog altijd vastberaden dit te verwezelijken.
Daardoor volgde ook snel mijn keuze om orthopedagogie te volgen.

Tijdens één van de introductiedagen in school heb ik een uitgebreide uitleg gehad van wat de studie inhoud. In deze richting staat het ondersteunen en begeleiden van de cliënten dan ook centraal.
Er werd bijvoorbeeld ook verteld dat creativiteit van groot belang is in deze job, waardoor ik direct een positief gevoel kreeg. Ik ben altijd een creatief persoon geweest. Op vlak van muziek, knutselen, spelletjes,…

Het opnemen van veel verantwoordelijkheid is ook een eigenschap die goed bij me past: in groepsprojecten zal je mij dan ook meestal als leider vinden omdat ik graag initiatief neem. Ook de andere aspecten die werden opgenoemd zoals: sociaal zijn, goed kunnen communiceren en luisteren, anderen willen helpen, enz. .. maakten mij meteen enthousiast. Daarom ben ik er ook van overtuigd dat dit beroep hét beroep voor mij is.