Elise Vanhoonacker

Hallo iedereen

Ten eerst zal ik u wat meer over mezelf te kennen geven. Zo krijgt u een breder beeld over mijn competenties en vaardigheden. Mijn naam is Elise Vanhoonacker en ik ben geboren te Kortrijk op 4 mei 2000. Ik maakte mijn lagere school af in ’t fort te Kortrijk en volgde hierna het ASO in Lyceum Rhizo Olvv Vlaanderen, waar ik in de laatste graad het engagement als preses aanging. Ik studeerde af in de richting economie & wetenschappen. Hoezo dan niet verder studeren in de economische of wetenschappelijke richting zou u denken? Al van jongs af aan wist ik het. Ik wil iets doen met pedagogie. Echter vond ik het eerst belangrijk een brede en algemene vorming te genieten om later in de uitwerking van deze interesse alle opties open te houden.

Al van jongs af had ik een goede verstandshouding met een Chiro leidster die ook het traject orthopedagogie volgde en nu haar master aflegt. Zo heb ik dus ook voor het traject aan de ‘Vives’ gekozen. Mijn doel dat ik voor ogen houd is een steentje te kunnen bijdragen in de vaak harde maatschappij. Aangezien ik nog student ben en de opties voor mij nu nog beperkt zijn koos ik ervoor Chiroleidster te worden. Op deze manier kan ik toch ook nu al mijn engagement in de praktijk omzetten. Het is ongelofelijk hoeveel kinderen ons kunnen leren en dit verwarmt mij elke zondag.

Ook wil ik wat meer prijsgeven over mijn persoonlijkheid. Ik ben een sociaal persoon die graag in contact kom te staan met andere mensen. Zo help ik graag mensen die in de problemen zitten en geen weet meer hebben van hoe ze het juist zullen aanpakken. Ook spat het enthousiasme van me af. Ik probeer altijd het maximale van mezelf te geven als ik aan iets begin. Hierbij kan je dus aannemen dat ik geen opgever ben. Zo heb ik ook een uitgesproken mening wat me soms in het nadeel kan spelen. Ik kom graag op voor mijn eigen belangen of voor die van andere mensen. Daarbij ben ik een open persoon en weten mensen wat ze wel of niet van mij kunnen verwachten. Dit maakt van mij een eerlijk persoon en anderen merken dit op als een pluspunt aan mij.

Hopelijk weet u door mijn korte beschrijving al wat meer over mij als persoon.

Dit is mijn startopdracht

foto